Topic outline

  • Pszichológia I.

    Tárgy kódja: BMEGT52ML01

    Tárgy típusa: kötelező a mérnöktanári és a közgazdásztanári mesterszakos hallgatók számára

    Kredit szám: 3

    Előtanulmányi rend: a pszichológia előkészítő tárgy teljesítése illetve korábbi főiskolai vagy egyetemi tanulmányai során teljesített pszichológiai tanulmányok

    Kurzus típusa: elmélet és gyakorlat

    Tantárgy oktatásának módja: 9 óra előadás és 6 óra gyakorlat/félév külön csoportban a mérnök és a közgazdászhallgatóknak

    __________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Tárgyfelelős: Oroszné Dr. Perger Mónika

    A tárgy előadója: Oroszné Dr. Perger Mónika

    A tárgy leírása:

    A hallgatók ismerjék meg az iskolai oktatás pszichológiai törvényszerűségeit, az oktatás – nevelés hatásainak pszichológiai értelmezését, készüljenek fel a személyiségformálásra, ismerjék meg ennek hatásait és tudatosan használják nevelőmunkájuk során. Képesek legyenek a tanulói személyiség, valamint a tanulói csoportok, közösségek alakulásának fejlesztésére.

     

    Követelmény:

    A félévközi jegy megszerzésének követelménye egy írásbeli dolgozat (esettanulmány vagy elméleti munka) megírása az előre megadott témákból. Zárthelyi dolgozat megírása az előadások és a megadott irodalmak alapján.

     

    • Irodalom

      Kötelező irodalom:

      N. Kollár Katalin, Szabó Éva (2004): Pszichológia Pedagógusoknak. Osiris Kiadó. Budapest

       

      Ajánlott irodalom:                                                   

      Atkinson, L. R., Atkinson, C. R., Smith, E. E., Bem, J. D. (1996): Pszichológia, Osiris Kiadó, Budapest

      Balogh László (2006): Pedagógiai pszichológia az iskolai gyakorlatban. Urbis Könyvkiadó. Budapest.

      Kósáné Ormai Vera (1998): A mi iskolánk. Neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében. IF Alapítvány. AduPrint Kiadó. Budapest

      Tóth László (2004): Pszichológia vizsgálati módszerek a tanulók megismeréséhez. Pedellus Tankönyvkiadó. Budapest