A divat és reklám lélektana
Tantárgy kódja: BMEGT52V100
Tárgy típusa: Szabadon választható tárgy minden alap és mesterképzésen
Kredit szám: 2
Előtanulmányi rend: A tantárgy teljesítésének nincs előfeltétele
Követelmény típusa: félévközi jegy
Kurzus típusa: elmélet
A tantárgy oktatásának módja: előadás 2 óra/hét
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tárgyfelelős: dr. Izsó Lajos egyetemi tanár
A tárgy előadója: dr. Zétényi Tamás
A tárgy leírása:
A kurzus a divatot és reklámot, mint két összefüggő témát a (vélt) befogadó, a készítő és a viselő és a reklámozó perspektívájából interdiszciplináris megközelítésben. A filozófia, közgazdaságtudomány, pszichológia, biológia, alkalmazott művészetek stb. együttes tudására támaszkodva tárgyalja a megjelölt témákat olyan kulcsazavak mentén, mint: alkalmazott tudomány? és/vagy - művészet? divat; egyenruha, bilog, brand, cégér; az észlelés érzékelés invarianciái; technikák, guruk és laikusok; a lelki szem képernyője; mire elég a figyelem felkeltése; attitűd, rábeszélhetőség, demagógia, relatív információbőség, használhatatlan tudás;: szabadság, perceptuális stílus, személyiség típusok; a desing mindent visz; a politikai reklám, public relations és a tömegmédia; szerepelni pedig kell; elkötelezett média, bulvár ...
Követelmény
-
két zh legalább elégséges teljesítése