Téma ismertetése

  • Termékmenedzsment

    ______________________________________________________________________________________________________

    Tantárgy kódja: BMEGT52A015

    Tárgy típusa: kötelező a Gazdálkodási és menedzsment BSc szak hallgatói számára

    Kredit szám: 3

    Előtanulmányi rend: A tantárgy teljesítésének nincs előfeltétele

    Követelmény típusa: vizsga

    Kurzus típusa: elmélet

    A tantárgy oktatásának módja: előadás 2 óra/hét

    _______________________________________________________________________________________________________

    Tárgyfelelős: Dr. Antalovits Miklós, egyetemi tanár

    A tárgy előadója: Dr. Antalovits Miklós, Berki-Süle Margit

    A tárgy leírása:

    A tárgy alapvető célkitűzése a különböző termékmenedzsment témakörök és a termékmenedzsment speciális területeinek megismerése az előadások során, mindezek egyéni elsajátítása és gyakorlati feldolgozása.

    Követelmény:

    • Részvétel az órák 70%-án.
    • Aláírás feltétele: félévközi írásbeli számonkérés sikeres teljesítése.
    • Vizsgaidőszak: írásbeli vizsga.
    • A félév végi érdemjegy: a zh-n megajánlott jegy szerezhető vagy az írásbeli vizsga eredménye adja.
    • A tárgy tematikája

      A tárgy a félév során az elméleti előadások, valamint meghívott szakemberek előadásai által a következő termékmenedzsmenthez kapcsolódó területek feldolgozására ad lehetőséget:

      • Felhasználó-központú terméktervezés
      • Ergonómia, mint értékteremtő
      • A design érték tükröződése
      • Márkamenedzsment
      • Fogyasztóvédelem
      • Szellemi tulajdonvédelem
      • Környezetbarát termékfejlesztés
      • Termékfejlesztés szervezeti keretei
      • Speciális felhasználóknak való tervezés, Támogató technológiák és akadálymentesítés, „Design for All”
      • A termékmenedzsment speciális területei

      A részletes tematika és a diasorok a zárt kurzuslapról érhetők el.

      • Kötelező és ajánlott irodalmak

        Antalovits M., Süle M. (szerk.) (2012): Termékmenedzsment. Typotext Kiadó, Baccalaureus Sciantiae Tankönyvek sorozat, Budapest.
        Antalovits M., Süle M. (szerk.) (2012): Termékmenedzsment - Online példatár.

        Az Ergonómia és Pszichológia Tanszék e-learning felületén található anyagok és a honlapról (www.erg.bme.hu) letölthető dokumentumok.
        Becker Gy., Kaucsek Gy. (1996): Termékergonómia, termékpszivhológia. Tölgyfa Kiadó, Budapest.
        Izsó L., Antalovits M. (1997): Bevezetés az információ-ergonómiába. Emberi tényezők az információs technológiák fejlesztésében, bevezetésében és alkalmazásában. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék, Budapest.
        Hercegfi K., Izsó L. (szerk.) (2007): Ergonómia. Typotext Kiadó, Baccalaureus Sciantiae Tankönyvek sorozat, Budapest.
        Kotler, P., Kevin, L.K. (2008): Marketing menedzsment. Akadémiai Kiadó Zrt.,  Budapest.
        Rekettye G. (1999): Értékteremtés a marketingben. Termékek piacvezérelt tervezése, fejlesztése és menedzselése. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.
        Szabó Gy. (2002): Tervezés speciális felhasználói körök számára. Oktatási segédlet. DSGI, Budapest.
        Szabó Gy., Temesvári P. (szerk.) (2003): Újtermék-menedzsment. Oktatási segédlet. DSGI, Budapest.