Téma ismertetése

  • Alkalmazott termékmenedzsment

    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Tantárgy kódja: BMEGT52MN29

    Tárgy típusa: kötelező a Műszaki menedzser MSc szak Termékmenedzsment modul hallgatói számára

    Kredit szám: 3

    Előtanulmányi rend: A tantárgy teljesítésének nincs előfeltétele

    Követelmény típusa: vizsga

    Kurzus típusa: elmélet

    A tantárgy oktatásának módja: előadás 2 óra/hét

    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Tárgyfelelős: Dr. Németh Edit, egyetemi adjunktus

    A tárgy előadója: Dr. Németh Edit, Berki-Süle Margit

    A tárgy leírása:

    A tárgy alapvető célkitűzése a különböző termékmenedzsment témakörök és a termékmenedzsment speciális területeinek megismerése a mesterszemináriumok során, mindezek egyéni elsajátítása és gyakorlati feldolgozása.

    Követelmény:

    • Részvétel az elméleti mesterkurzus-jellegű előadások 70%-án.
    • Otthoni munkával elkészítendő félévközi feladat („Termékfejlesztés menedzsment szempontú elemzése” című munkafüzet)
    • Vizsgaidőszakban: szóbeli vizsga, amely a záróvizsgára való felkészülést segíti
    • A félév végi érdemjegy: a félévközi feladat és a szóbeli vizsga eredményének átlagából tevődik össze.
    • A tárgy tematikája

      A tárgy a következő termékmenedzsmenthez kapcsolódó területek feldolgozására ad lehetőséget:

      • Termékinnováció,
      • Felhasználó-központú termékfejlesztés menedzselése,
      • Az ergonómia, mint értékteremtő, a termékergonómia módszereinek alkalmazása a termékmenedzsmentben, ember-számítógép interakció,
      • A fogyasztóvédelem és a termékbiztonság kérdései,
      • Fogyasztói tudatosság, fogyasztói magatartás,
      • Termékélmény, termékpszichológia,
      • Termékfejlesztés szervezeti keretei,
      • Tervezés speciális felhasználói rétegek számára, támogató technológiák és akadálymentesítés,
      • A szellemi tulajdonvédelemben rejlő lehetőségek: szerzői jogvédelem, védjegy, formaterve­zé­si­minta-oltalom, szabadalmi oltalom,
      • Márkamenedzsment, dizájnmenedzsment.

       A részletes tematika és a diasorok a zárt kurzuslapról érhetők el.

      • Kötelező és ajánlott irodalmak

        Antalovits, M. - Süle, M. (szerk.) (2012): Termékmenedzsment. BME-Typotex, Budapest.
        Hercegfi K., Izsó L. (szerk.) (2007): Ergonómia. Typotex Kiadó, Budapest.
        Izsó L., Antalovits M. (1997): Bevezetés az információ-ergonómiába. Emberi tényezők az információs technológiák fejlesztésében, bevezetésében és alkalmazásában. BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék, Budapest.
        A tanszék honlapjáról (www.erg.bme.hu) letölthető dokumentumok és e-learning anyagok.