1. hét |
09.10. |
BEVEZETÉS (Tevesz Gábor) - bemutatkozás - a tárgy célja, tartalma, követelményei
A BME VIK (Tevesz Gábor) - a BME és a VIK bemutatása, pozicionálása, szervezeti felépítése - hallgatói és hallgatókat segítő szervezetek (HSZI, EEB, EHK, HK) - a Bolognai képzési rendszer; pár szó a duális képzésről - átmenetek a szintek között, hallgatói jogviszony; kreditrendszer - munkavégzés az egyetem mellett (mikor ne, mikor és hogyan igen?) - a felsőoktatás szabályozó rendszere (NFTv, kormányrendeletek, TVSz, TJSz, TÜR, kari szabályzatok) KÖZÉPISKOLA – EGYETEM ÁTMENET KÉRDÉSEI (Tevesz Gábor) - felvételi adatok - veszélyek, nehézségek, tapasztalatok az elsőévesek eredményeit illetően - tankörrendszer - felzárkózás lehetőségei - elvárások az elsőévesekkel szemben - hallgatói ügyek intézése (Neptun Egységes Tanulmányi Rendszer, BME Címtár, bejelentkezés a félévekre, tantárgyfelvétel, kurzusfelvétel, KTH, ügyintézők, kérvények, jogorvoslat (KTB, EJB)) - a fejlődés lehetősége, tehetséggondozás (táltos kurzusok, mentorrendszer, szakmai körök (Simonyi Szakkollégium, ESZK), tanulmányi versenyek, TDK, országos és nemzetközi hallgatói versenyek) - diplomák értéke és értékek diplomája, elhelyezkedési lehetőségek és a szakma értéke, rangsorok, visszajelzések
A FELSŐOKTATÁS RENDSZERE, KÉPZÉSI SZINTEK, TANTERVI HÁLÓ (Tevesz Gábor) - tantárgytípusok - a képzés szerkezete, tantervi háló, mintatanterv; kreditrendszer vs. a tantárgyak egymásra épülése – előtanulmányi rend; kapcsolat az MSc képzéssel - tantervi blokkok: alapozó tantárgyak, szakmai törzsanyag, specializáció (közös elemei, projekttantárgyak jellegzetességei), gazdasági és humán ismeretek, kritérium tantárgyak - lemaradások kezelése – keresztfélévek, lendületvétel - az egyetem elvégzésének feltételei és lehetőségei (szabályok, előírások; szakdolgozat (Diplomaterv Portál), abszolutórium, záróvizsga; nyelvvizsga) - jegyzetek, tankönyvek; elektronikus anyagok; videotórium - az oktatás minőségbiztosítása (hallgatói visszacsatolások, OHV) - jogok és kötelezettségek hallgatóként - az egyetemi viselkedés etikája, az egyetemi viselkedéskultúra és a protokoll összefüggései
|