Téma ismertetése

  • Mérnök leszek (BMEGT52A400) 2016 őszi félév, Hatvani képzés

    2 kredit, félévközi jegy
    - Villamosmérnök BSc szak kötelező tárgyának a hatvani képzéshelyű kurzusa

    Tárgyfelelős: Dr. Hercegfi Károly, egyetemi docens

    Oktatók:

    Dr. Hercegfi Károly

    egyetemi docens

    APPI Ergonómia és Pszichológia Tanszék

    Dr. Molnár György

    egyetemi docens

    APPI Műszaki Pedagógia Tanszék

    Dr. Németh József

    címzetes egyetemi tanár

    APPI Műszaki Pedagógia Tanszék

    Dr. Sallai Gyula

    professor emeritus

    Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

    Dr. Tevesz Gábor

    egyetemi docens

    Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

    A kurzus célja az elsőéves VIK hallgatók beilleszkedésének segítése, a hallgatói kultúra fejlesztése. A hallgatói szocializáció folyamatának elősegítése, alkalmazkodás az egyetemi követelményekhez. A tanulással és a teljesítménnyel kapcsolatos viselkedésmódok, és a tudás prezentációjának tartalmi és formai fejlesztése.

  • Követelmények

    A félévi munka értékelése két részből áll:

    • a1.: 4 kérdőív/teszt kitöltése (40 pont),
    • a2.: prezentációs technikát alkalmazó házi feladat (60 pont),

    továbbá az esetleges késésekért pontlevonás jár, viszont az utóbbi résznél plusz pontok kaphatók az alábbiak szerint.

    a1.: A félév során 4 kérdőív/teszt kitöltése a meghatározott oktatási heti szerdai alkalmának megkezdéséig. A kérdőívek/tesztek kitöltése során külön-külön 10-10 pontot lehet elérni, így a 4 db. kérdőív/teszt kitöltésével összesen 40 pontot.

    Kötelezően kitöltendő kérdőív/teszt

    (Az első két kérdőív az alábbi hivatkozásokra kattintva érhető el.
    A 3. és 4. kérdőív később lesz elérhető.)

    Határidő

    kérdőív/teszt 1.: aktív hivatkozásCameron-féle tanulási stílus kérdőív

    5. oktatási hét: 10.08. 08:00

    kérdőív/teszt 2.: aktív hivatkozásKolb-féle tanulási stílus leltár kérdőív

    5. oktatási hét: 10.08. 08:00

    kérdőív/teszt 3.: aktív hivatkozásBelbin teszt a team-szerepekről

    14. oktatási hét: 12.11. 12:00

    kérdőív/teszt 4.: aktív hivatkozásPozitív élmények és megküzdés teszt

    14. oktatási hét: 12.11. 12:00

    A kérdőívek/tesztek határidőre nem teljesítése esetén a kérdőív/tesz a határidő után is kitölthető heti 1 pont levonással. A kérdőívek/tesztek a pótlási hét végéig pótolhatók.
    A kérdőívek/tesztek a félév során folyamatosan kerülnek föl a Moodle kurzuslapra - a fölkerülésükről a hallgatók értesítést fognak kapni.

    a2.: Prezentációs technikát alkalmazó házi feladat elkészítése és a tárgy elektronikus felüle­tére való feltöltése:

    Rövid prezentáció készítése arról, hogy miért választotta a BME Villamosmérnök alapszakot, és miért ajánlaná másoknak.

    A teljesítés formája vagy 3-4 diát tartalmazó Microsoft PowerPoint diasor feltöltése, vagy 3-4 keretet tartalmazó Prezi prezentáció URL-jének megadása, vagy 1-2 perc hosszúságú avi videó (mp4 vagy divx vagy xvid videokódolással és kódoltatlan hanggal vagy mp3 hangkódolással) vagy gif animáció feltöltése. A feltöltött fájl max. 4 Mbyte méretű lehet.

    Erre a házi feladatra összesen max. 60 pont kapható, továbbá ezen felül az alább részletezett plusz pontok.

    Az egyetemi értékelő max. 30 pontot ad a tartalomra és 30 pontot a formára:

    10 pont

    a tartalom kreativitása (tartalmi szempontból érdekes, igényes, egyedi ötlet)

    10 pont

    meggyőző erő (ez alapján más mennyire választaná a szakot)

    10 pont

    a tartalom szakmai precizitása (a benne szereplő tények pontosak-e)

    10 pont

    a forma kreativitása (formai szempontból érdekes, igényes, egyedi)

    10 pont

    esztétika (szépség, igényesség, külső szemlélő által elvárható trendeknek megfelelés)

    10 pont

    technikai forma (fájlméret-optimalizálás, elegendő képfelbontás stb.) és a formai elvárások (diaszámkorlát ill. időkeret) betartása

    Ennek a házi feladatnak a határideje: 9. oktatási hét csütörtök (11.03.) 12:00.

    A házi feladat a pótlási hét végéig pótolható, heti 3 pont levonással.

    A beadási határidőtől kezdődően a hallgatók látják egymás feltöltött munkáit, és a 14. oktatás hét vasárnap (12.11.) 12:00-ig az elektronikus felületen minden hallgató leadhatja szavazatát a többi hallgató munkái közül háromra, ami neki a leginkább tetszik. A legtöbb szavazatot kapott prezentáció készítője +15 pontot kap a feladatra, a 2. helyezett prezentációk készítője +9 pontot, a 3. helyezett prezentációk készítői +3 pontot.

    A félévközi jegy megállapítása: A félévközi jegy feltétele az a1. követelmény legalább 40%-os (16 pontos) és az a2. követelmény legalább 40%-os (24 pontos) teljesí­tése. A félévközi jegy az a1. és a2. követelmény eredményeinek összege alapján lesz megállapítva:

    0-39 pont elégtelen, 40-59 pont elégséges, 60-69 pont közepes, 70-79 pont jó, 80-100 pont jeles.

  • A tárgy tematikája

  • Ajánlott irodalom

    • Benedek András (szerk.): Digitális pedagógia – Tanulás IKT környezetben. Typotex Kiadó, Budapest, 2008.
    • Benedek András (szerk.): Digitális pedagógia 2.0, Typotex Kiadó, Budapest, 2013. http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023_DP/adatok.html
    • Bidgoli, H. (szerk.).: The Handbook of Technology Management, 3. kötet, Wiley, USA, 2010.
    • Kártyás Gábor, Takács Gábor, Répáczki Rita: Kezedben a karriered! - Pályakezdőként, álláskeresőként a munkaerőpiacon. Complex Kiadó, 2010.
    • Lőrincz Éva Anna, Sturcz Zoltán: Prezentáció e-book. http://www.interkonyv.hu/konyvek/?isbn=978-963-2792-64-4
    • Németh József: A technika és mérnökség magyarországi története. Műegyetemi Kiadó, Budapest, 1999.
    • Reynolds, G.: PreZENtáció. HVG Kiadó, 2009.